Satu Family!!!!!

Monday, August 23, 2010

Incik Siku, Telur & Lembu

Seawal-awal pagi aku dah marah dgn 'incik siku'. pagi-pagi aku dh gaduh dengan dia. Kenapa aku jadi hangin dengan dia ?

ceritanya begini:

Malam tadi dia lepak rumah 'si telur busuk', mamat 'telur busuk'ni memang aku dah blacklisted dari hidup aku. Memang aku laknat dia dari hidup aku.Walaupun si 'telur busuk' ni dah berkeluarga, dan rumah yang 'incik siku' pergi ni pun bukannya rumah bujang, anak & isteri si 'telur busuk' tu ada, aku tetap tak suka!!!! TAK SUKA!!! FAHAM TAK???? AKU TAK SUKA!!!!!Kenapa aku benci sangat kat mamat 'telur busuk' ni? Dia ni dah berbini tapi senang ceritalah yer, aku tak nak cover2 kat sini, dia ni gila pantat! pantang nampak pantat, i mean pantang nampak makhluk yang ada pantat. Asal dia jumpa jer dia ajak jilat,ajak main,ajak kongkek. Apa dia ingat konek dia bagus sangat ker? Sial betul jantan cam ni. Bini pulak bodoh yang nak mampos! laki perangai macam Firaun tu dia kata baik. Pukul canang kat kawasan kediaman ni laki dia kerja kuat nak tanggung keluarga,nak naikkan taraf kehidupan keluarga. BUTOH !!!! ar. Tak tau laki dok buat kerja haram. Dok menipu orang sana, tipu sini, belit sana, belit sini!!!!temberang sana temberang cini. patut pun anak dah umur 5 tahun tak pandai2 gak!!! bongok cam bapak dia!! ABC pun tak kenal. yelah bapak duk suap duit haram..tak berkat ler anak membesar.Lepas tuh anak dia punya lah degil Nauzubillahiminzaliq. Bini dia pulak budget anak dia mat salleh, g perangkan rambut anak. Kulit itam rambut perang, aku tengok dah tak ubah macam anak org asli dah anak dia.




Sebab tu aku sangat anti bila 'incik siku' berkawan dgn dia, bagi aku setakat nak bertegur sapa tu kira ok lah kan, tapi kalau sampai nak g umah, nak berjiran sangat memang aku hangin ler, boleh plak incik siku duduk rumah si 'telur busuk' tuh sampai 3 jam. Seronok sangat bersembang!!! sembang sal apa agaknya?? sal bentuk2 dan bau2 pantat ker?



Apa kena mengena pulak 'si telur busuk' ni dengan aku bergaduh dengan 'incik siku' ? 'telur busuk' ni merupakan pekerja Maintenance kat tempat aku duduk, dia pulak ambik kerani yang latar belakang sekolahnya kena buang sekolah. Budak bodoh yang tak boleh nak buat kerja!!Bodoh cam lembu. Hari sabru 'incik siku' g bayar duit maintenance, tetiba tengok2 ada baki lebihan tunggakan yang ditambaah RM 50 dari bulan lepas, aku pun hangin lah. Takkan tunggakan tuh tak pernah kurang sedangkan aku bayar setiap bulan.
Puas aku kira, bila aku hangin tak dapat nak figure out masaalah tu, aku pun sound ler kat 'incik siku' "hantu malas nak nak ambik pot lagi pasal nie!! len kali incik siku berurusanlah sendiri dengan maintenance yang bodoh tu. aku mmengharapkan incik siku jawab " tak apalah malam nanti wa balik wa g selesaikan dgn telur busuk" tapi dia plak mcm nak salah2 kan aku sbb aku berkasar dgn pihak maintenance!! Gua taulah Maintenance tuh semua kawan2 lu..... tapi tak payah ar lu nak bela sangat. Alasan incik siku tak nak nanti dia malu bila aku marah2 mcm 2, kalau tau x nak malu len kali pergi handle sendiri! aku malas nak ambik hal. last2 incik suku blh jawab " wa bukan mintak duit lu beb....wa yang bayar" lagilah wa hangin..... memang celaka betul penangan 'si telor busuk' ni.

Apa lagi, aku turunlah ke pejabat maintenance. Jumpa dengan lembu betina yang tak habis sekolah tu, barulah si lembu betina tuh bagi tahu yang bulan ni ada tambahan RM 50 duit insuran. Tak ker bodoh macam lembu, ada ker bayaran diminta tapi tak ada invoice? giler mcm nak makan duit orang mcm ni!!! kembong lah perut ko kejap lagi telur dan lembu.


Dah....dah... aku nak g buat nescafe. tak guna aku puasa kot lepas habis bahasa aku sumpah dorang nie. sial lah dorang ni. Series aku marah, aku bengang, aku naik hangin.


Gua yang tengah marah dan hangin......

No comments:

Related Posts with Thumbnails